Tai Či je zelo sofisticiran, že dolgo poznan sistem za integracijo in razvoj duha in telesa, kot tudi zelo učinkovita borilna veščina. Sestavljen je iz zaporedja drž in gibov, ki se izvajajo počasi, zvezno in nepretrgano. Primarna metodologija Tai Čija je gibanje/premikanje telesa od znotraj navzven – z uporabo globokega mišičja, tetiv, sklepov in notranjih votlin – medtem ko sprošča zunanje mišice. To se vam lahko na začetku zdi nenavadno, vendar je to naravna sposobnost, ki jo lahko zopet pridobimo. Opazujte majhnega otroka, ko se giblje: ima povsem sproščene mišice, vendar je nenavadno močan za svojo starost. Njegov hrbet in ramena so nevezani in njegova hrbtenica je fleksibilna ter ravna. Lahko se jočejo ure in ure ne da bi se utrudili. V obdobju , ki ga rabimo, da odrastemo, ponavadi zgubimo te naravne sposobnosti. Glavni cilj Tai Čija je, da si to zopet pridobimo. Od tu izvira naziv za opis telesa praktikanta Tai Čija: podobno je železnemu drogu ovitemu z bombažem. Mehko in fleksibilno zunaj, močno in energetsko znotraj. Sproščanje telesa dovoljuje sproščanje uma in vice versa, kar sčasoma ustvari meditativno stanje. Hkrati se držimo določenih načel, ki veljajo za pravilno medsebojno usklajenost telesnih delov in celega telesa v posameznih držah, da s tem omogočimo maksimalno povečanje notranjega gibanja ter pretok energije v telesu. Kontinuirani brez naprezanja, krožni so gibi, ki jih izvajamo. Postopoma je inkorporirano vseh 16 Taoističnih Nei Gung (Notranja kultivacija) principov v formo. To lahko zveni komplicirano, vendar je pomembno, da si zapomnimo, da je Tai Či mnogoplasten. Deluje na mnogih različnih nivojih: od telesnega (kot n.pr.: sproščanje napetih mišic), do subtilno telesnega (kot gibanje in masiranje notranjih organov), do energetskega (pretakanje energije v telo, skozi telo in izven telesa), do bolj subtilno energetskega (transformacijo energije), do meditacije. Z vadbo dosežemo te sposobnosti in jih izpopolnjujemo. Vendar pa vam ni treba obvladati vseh aspektov Tai Čija, da imate ogromne koristi od vadbe. Koristi vadbe Tai Čija se enostavno povečujejo z vašim napredovanjem.

Osem energij Taiči čuana:

http://www.energyarts.com/sites/default/files/Tai_Chi_Eight_Principles_Report.pdf

http://dankleiman.com/2012/10/22/the-eight-energies-of-tai-chi-and-the-physical-attributes-of-roll-back/

 

 

 

 

 

Zakaj vaditi Push hands

 

 

Fa jin

 

 

 

 

 

Več info na:

www.energyarts.com

 

Dan Kleiman:

 

Robert Tangora

 

 

 

 

ZDRAVSTVENE KORISTI VADBE TAIČIJA