Taoistična meditacija uporablja koncept osmih energijskih teles

http://thedaobums.com/topic/30436-bk-frantzis-taoist-energy-bodies/

Tradicionalna taoistična meditacija se je razvila iz “I Činga” in vsebuje tako ognjene kot vodne metode. Vodna metoda je od Lao Ceja v nepretrgani mojstrski liniji bila posredovana B. K. Frantzisu preko linijskega mojstra Liu Hung Chieha. Principi vodne metode vsebujejo sproščanje, pustiti stvarem svojo pot, uravnovešenje in raztapljanje napetosti brez naprezanja ali uporabe sile. Taoistična vodna meditacija deluje z vsemi glavnimi telesnimi organi, žlezami, energijskimi kanali in centri.Uporablja tudi šamanske in vaje petih elementov in se je lahko izvaja v gibanju, sede, leže in med seksom. Uči vas kako:

– sprotiti stres

– doseči notranjo mirnost

– se ozavesti vaše intuicije.

Taoistična vodna meditacija se izvaja v štirih izrazitih postopnih nivojih:

1. Nei gung/či gung in določene vaje za raztapljanje čija vas učijo, da čutite energijo in najgloblje in najsubtilnejše telesne občutke. Te tehnike ojačajo vaše telo, um in či in sprostijo ujeto energijo, ki vpliva na vaše telesno zdravje in vitalnost

2. Globlje vaje raztapljanja vam pomagajo, da sprostite vaše vtisnjene čustvene, umske in psihične traume, navezanosti in averzije.

3. Ko vaša vaja dozori, bo vaš um naletel na občasna obdobja globoke tišine, dokler se ne bo vaša notranjost popolnoma umirila

4. Sedaj lahko vadite notranjo alkemijo, ki vas lahko na koncu popelje do združitve s Tao-m.

Več informacij na: www.energyarts.com,

 

Stoječa vadba meditacije
  1. Stojte v miru

Stopala so vzporedna, približno na razdalji ramen, roke visijo ob strani, dlani so obrnjene nazaj. Sprostite vaše dihanje. Osredotočite se na dihanje in čutite njegove spreminjajoče lastnosti. Ali je vaš um umirjen, nepremičen in udobno zadovoljen, ali pa je nemiren in vznemirjen? Celo dolžino stoje nadaljujte z zavedanjem vašega dihanja in čutite kako se telo spreminja. Skrbno opazujte kako gre dih ven in noter skozi nosnici. Naj se dihanje poglobi dokler ne postane počasno, umirjeno in z trebuhom. Konico jezika imejte na ustnem nebu. Sprostite vsakršno napetost v čeljusti dokler se sproščena ne spusti  navzdol ne da bi odpirali usta.

2. Mentalno čutite/skenirajte telo od glave do prstov na stopalih

Ko vaše dihanje postane stabilno in ko začutite, da se zavedate telesa, pojdite v njega s svojim umom in naj začne vaše zavedanje teči od vrha glave navzdol, enako spredaj zadaj in ob straneh telesa. Najprej skenirajte po površini kože, potem globlje v mišicah in končno vzdolž kosti. Naj gre vaše zavedanje počasi dol po vašem telesu, tako da si vzamete čas za vsako področje preden nadaljujete do naslednjega zablokiranega področja.
Z notranjim skeniranjem in čutenjem občutkov v telesu se boste sčasoma zavedali predelov kjer imate napetosti, zablokirano moč, skrčenje, bolečino, anksioznost ali druge zadeve, ki niso v redu kakor bi morale biti, posebno če ne veste za kaj gre pri zadevi. Nadaljujte skeniranje navzdol do podplatov in ste sprostili vaše telo do mere, ko zares čutite vaša stopala na zemlji.

  1. Dodajte telesne poravnave (alignments) za Či kultivacijo

 Razmaknite bedra tako da ni zablokiran presredek. Upognite koleni za par centimetrov, vendar tako da ne greste čez prste na stopalih. Sprostite mišice v križu in kolkih, potem narahlo spodvijete medenico naprej in jo hkrati sprostite proti tlom ne da bi pri tem dodatno upognili kolena. Držite glavo rahlo povzdignjeno. Prepričajte se da vam glava ni nagnjena naprej, nazaj ali vstran. Te poravnave vam bodo pomagale se izogniti nepotrebnim blokadam ali razpršitvam či-ja.

  1. Spustite vse napetosti in moč v zemljo

Z vašim 100% namenom upočasnite svoj um in mu dovolite da opazuje samega sebe in istočasno še vaše telo. Potem začenši od vrha glave dovolite vsem vašim napetostim in močem da se notranje sprostijo in padejo dol – proti zemlji in končno skozi vaše telo v zemljo- medtem ko vseskozi držite vašo glavo pravilno poravnano.
Opazujte kako se hkrati z popuščanjem napetosti v telesu sproščajo tudi napetosti v vaših mislih. Pogosto se zgodi , da ko je vaš centralni živčni sistem preobremenjen in čutimo stres/napetost, je mesto, kjer to čutimo v telesu močno. V resnici sta si občutek moči in zablokirane energije precej podobna. Spustite vso vašo napetost in moč dol v zemljo košćek po košček. Tukaj je cilj, da začutite kakor da bi energija padala skozi vaše noge naravnost skozi stopala v zemljo.
Ko popuščate/sproščate/osvobajate samo del telesa lahkotno sprostite vso vašo energijo v zemljo na koncu vadbe. Porabite teden vadbe sproščanja samo do območja vratu. Potem porabite naslednji teden za osvobajanje glave in prsi. Naslednji teden dodajte trebuh. Naslednji teden porabite za glavo, prsi, trebuh in področje medenice. Naslednji teden vse omenjeno plus noge vse do podplatov. In potem sprostite vso vašo napetost in moč vse od glave v noge in v zemljo. Več ko vadite, bolj se bosta telo in um sprostila in bila umirjena.

 

PEDAGOŠKI VIDEO MATERIAL